Ajanvaraus infopuhelimen kautta
ma-pe klo 9-12 tai 13-14, puh. 014 2673 000.
Asiointipiste
Asiointipiste on tapa tarjota julkishallinnon viranomaisten palveluja keskitetysti yhdestä paikasta ns. yhden luukun periaatteella. Asiointipisteen palvelut käsittävät asiakirjojen luovuttamista ja vastaanottamista, neuvontaa asioiden vireillepanossa ja käsittelyssä sekä opastusta sähköisten palvelujen käytössä. Palveluneuvojien tehtävät ovat avustavia asiakaspalvelutehtäviä, joten he eivät voi tehdä esim. päätöksiä tai täyttää asiakkaan hakemuksia.
Palveluvalikoimaan kuuluvat Kela, Te-toimisto, Vero, Digi- ja väestötietoviraston sekä Oikeusaputoimiston palvelut, kunnan omien palveluiden lisäksi.
Etäpalveluasiointi
Etäpalvelu asiointi täydentää asiointipisteen palvelutarjontaa antamalla mahdollisuuden asioida eri viranomaisten kanssa suoraan etäyhteydellä. Asiakas voi siten asioida toisella paikkakunnalla sijaitsevan viranomaisen kanssa, käydä keskustelut kasvotusten kuvayhteydellä.
Etäpalvelulaitteisto on erillisessä yhteispalveluhuoneessa, jossa voit asioida luottamuksellisesti tarvitsemasi viranomaisen kanssa. Palvelutilanteena etäasiointi vastaa henkilökohtaista asiointia virastossa. Etäpalvelun käyttö ei vaadi asiakkaalta osaamista, vaan palveluneuvoja auttaa laitteiden käytössä.
Asioinnin yhteydessä etäpalvelupisteen palveluneuvoja avaa sinulle kuvallisen verkkoyhteyden.
Etäpalveluiden palveluvalikoimaan kuuluvat Kelan ja TE-toimiston palvelut.
Kuntalassa sijaitsevassa asiointipisteessä toimiva yleisötietokone on asiakkaiden käytössä ovien aukioloaikana.
Muistathan ottaa mukaan henkilötodistuksen asioidessasi asiointipisteessä.
Noudatathan hyvää käsihygieniaa ja käytät maskia asioidessasi asiointipisteessä.
Virallinen sähköinen asiointikanava on Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..
Korona tilanteen ajan tiedotteet palveluistamme löydät nettisivuiltamme